odigostoupoliti.eu
Με διάταξη νόμου μειώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές των μισθωτών εργαζομένων από την 1η Απριλίου 2027
Συγκεκριμένα με διάταξη που περιλαμβάνεται στο νόμο 5355/2026, μειώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές των μισθωτών εργαζομένων από την 1η Απριλίου 2027.
Η σχετική διάταξη του νόμου 5355/2026 έχει ως εξής:
Νόμος 5355/2026 – ΦΕΚ Τεύχος Α 188/13.11.2026
Ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος, της αποταμίευσης και των επενδύσεων, φορολογικές, μισθολογικές, συνταξιοδοτικές διατάξεις και λοιπές διατάξεις κοινωνικής πολιτικής.
Άρθρο 21
Μείωση ασφαλιστικών εισφορών – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4997/2022
Στο άρθρο 5 του ν. 4997/2022 (Α’ 219), περί μόνιμης μείωσης ασφαλιστικών εισφορών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) τα υφιστάμενα εδάφια τίθενται ως παρ. 1, β) προστίθεται παρ. 2 και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, το άρθρο 5 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 5
Μόνιμη μείωση ασφαλιστικών εισφορών
1. Από την 1η Ιανουαρίου 2023 οι κρατήσεις των μισθωτών εργαζομένων υπέρ των κλάδων ή λογαριασμών της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), οι οποίες συνεισπράττονται από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές εργοδοτών και εργαζομένων, καθορίζονται ως ακολούθως:
α) υπέρ ανεργίας του άρθρου 32 του ν.δ. 2961/1954 (Α’ 197), περί πόρων της Δ.ΥΠ.Α., σε ποσοστό δυο κόμμα σαράντα τοις εκατό (2,40%) επί των αποδοχών, το οποίο κατανέμεται κατά ένα κόμμα δύο τοις εκατό (1,2%) στον εργοδότη και κατά ένα κόμμα δύο τοις εκατό (1,2%) στον εργαζόμενο,
β) υπέρ του Λογαριασμού Προστασίας Εργαζομένων από την Αφερεγγυότητα του Εργοδότη του άρθρου 16 του ν. 1836/1989 (Α’ 79), περί Λογαριασμού Προστασίας Εργαζομένων από την Αφερεγγυότητα του Εργοδότη, σε ποσοστό μηδέν κόμμα δεκαπέντε τοις εκατό (0,15%) επί των αποδοχών που αφορά εργοδοτική εισφορά,
γ) εισφορά της περ. α) της παρ. 4 του άρθρου 34 του ν. 4144/2013 (Α’ 88), περί Ενιαίου Λογαριασμού για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών, σε ποσοστό μηδέν κόμμα δεκαέξι τοις εκατό (0,16%) επί των αποδοχών, το οποίο κατανέμεται κατά μηδέν κόμμα μηδέν έξι τοις εκατό (0,06%) στον εργοδότη και κατά μηδέν κόμμα δέκα τοις εκατό (0,10%) στον εργαζόμενο και
δ) εισφορά της περ. β) της παρ. 4 του άρθρου 34 του ν. 4144/2013, σε ποσοστό μηδέν κόμμα τριάντα πέντε τοις εκατό (0,35%) επί των αποδοχών, που αφορά εισφορά εργαζόμενου υπέρ πρώην Οργανισμού Εργατικής Εστίας του άρθρου 3 του ν. 678/1977 (Α’ 246) και της περ. Γ’ του άρθρου 7 του ν. 3144/2003 (Α’ 111).
2. Από την 1η Απριλίου 2027, οι κρατήσεις των μισθωτών εργαζομένων υπέρ ανεργίας του άρθρου 32 του ν.δ. 2961/1954, οι οποίες συνεισπράττονται από τον e-Ε.Φ.Κ.Α. μαζί με τις ασφαλιστικές εισφορές εργοδοτών και εργαζομένων, καθορίζονται σε ποσοστό ένα κόμμα ενενήντα τοις εκατό (1,90%) επί των αποδοχών, το οποίο κατανέμεται κατά ένα κόμμα είκοσι τοις εκατό (1,20%) στον εργοδότη και κατά μηδέν κόμμα εβδομήντα τοις εκατό (0,70%) στον εργαζόμενο.»
«Προσθέστε τον Οδηγό του Πολίτη ως προτιμώμενη πηγή ενημέρωσης στην Google»
Δημοσιεύτηκε στον Οδηγό του Πολίτη (https://www.odigostoupoliti.eu)
53η Επέτειος Εορτασμού του Πολυτεχνείου - Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έως την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2026 Λόγω…
Ποιοι μπορούν να λάβουν σύνταξη 418 ευρώ χωρίς ένσημα: Προϋποθέσεις και όριο ηλικίας. Προϋποθέσεις και…
Διόρθωση τετραγωνικών και άλλων στοιχείων ακινήτου χωρίς πρόσθετο φόρο, τόκους και πρόστιμα Συγκεκριμένα με διάταξη…
Πληρωμές ΟΠΕΚΑ: Επίδομα Παιδιού, Στέγασης (Ενοικίου), Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα (ΚΕΑ), Προνοιακά Νοεμβρίου 2026. Πότε εμφανίζονται…
Συντάξεις Δεκεμβρίου 2026: Ποιες ημερομηνίες πληρώνονται και πότε είναι διαθέσιμες από τα ΑΤΜ Οι …
Με διάταξη νόμου αυξάνεται το επίδομα γέννησης και πληρώνονται τα αναδρομικά που προκύπτουν από την…