Φορολογία

Απαγόρευση πληρωμής με μετρητά των υπηρεσιών επιχειρήσεων ταχυμεταφοράς (courier)

Απαγόρευση πληρωμής με μετρητά των υπηρεσιών επιχειρήσεων ταχυμεταφοράς (courier)

Με διάταξη στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τον τίτλο: «Ενίσχυση εποπτείας των υπό διαχείριση απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις – Προστασία συνεπών οφειλετών – Ενίσχυση των συλλογικών επενδύσεων και της κεφαλαιαγοράς καθώς και της διαχείρισης κινδύνων και της εποπτείας του χρηματοπιστωτικού συστήματος – Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2024/1619, (ΕΕ) 2024/1640, (ΕΕ) 2024/2994, (ΕΕ) 2024/927, (ΕΕ) 2023/2864 και (ΕΕ) 2024/2811, διατάξεις αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους – Συνταξιοδοτική ρύθμιση – και λοιπές διατάξεις», που τέθηκε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, απαγορεύεται η πληρωμή με μετρητά των υπηρεσιών επιχειρήσεων ταχυμεταφοράς (courier) και η καταβολή της αξίας της συναλλαγής που πραγματοποιείται κατά την παράδοση των αγαθών γίνεται μόνο με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής

Η σχετική διάταξη του σχεδίου νόμου έχει ως εξής:

Άρθρο 299
Υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής σε συναλλαγές λιανικής με παράδοση των αγαθών μέσω επιχειρήσεων ταχυμεταφοράς – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 20 ν. 3842/2010

Στην παρ. 3 του άρθρου 20 του ν. 3842/2010 (Α΄ 58), περί διασφάλισης και ελέγχου συναλλαγών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) τα υφιστάμενα δύο εδάφια τίθενται ως περ. α), β) προστίθεται περ. β) και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:

«3. α) Συναλλαγές πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών σε ιδιώτες, συνολικής αξίας πεντακοσίων (500) ευρώ και άνω, εξοφλούνται από τους αγοραστές των αγαθών ή των υπηρεσιών, αποκλειστικώς με τη χρήση μέσων πληρωμής με κάρτα ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου πληρωμής, όπως ενδεικτικά άλλα όχι περιοριστικά τραπεζικό έμβασμα, πληρωμή μέσω λογαριασμού πληρωμών, χρήση ηλεκτρονικού πορτοφολιού. Δεν επιτρέπεται εξόφληση των συναλλαγών αυτών με μετρητά.

β) Συναλλαγές κατά τις οποίες η αποστολή και η παράδοση των αγαθών στον ιδιώτη αγοραστή διενεργούνται με χρήση υπηρεσιών επιχειρήσεων ταχυμεταφοράς και η καταβολή της αξίας της συναλλαγής πραγματοποιείται κατά την παράδοση των αγαθών, εξοφλούνται με τα μέσα πληρωμής που αναφέρονται στο πρώτο εδάφιο της περ. α), ανεξαρτήτως ποσού.».

 

Δημοσιεύτηκε στον Οδηγό του Πολίτη (https://www.odigostoupoliti.eu)

odigostoupoliti

Συντακτική ομάδα του Οδηγού του Πολίτη

Share
Published by
odigostoupoliti

Recent Posts

ΔΥΠΑ: 3.500 θέσεις εργασίας σε 140 επιχειρήσεις στην «Ημέρα Καριέρας» της Αθήνας

ΔΥΠΑ: 3.500 θέσεις εργασίας σε 140 επιχειρήσεις στην «Ημέρα Καριέρας» της Αθήνας Περισσότερες από 140…

16 minutes ago

Νόμος 5338/2026 Νέα κίνητρα Άμεσων Ξένων Επενδύσεων

Νόμος 5338/2026 - ΦΕΚ Τεύχος Α 159/05.10.2026 Νέα κίνητρα Άμεσων Ξένων Επενδύσεων, αναδιάρθρωση Διεύθυνσης Άμεσων…

14 hours ago

Άσκηση υποψηφίων δικηγόρων στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών με μηνιαία αποζημίωση 600 ευρώ

Άσκηση υποψηφίων δικηγόρων στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών με μηνιαία αποζημίωση 600 ευρώ Αριθμ. 53430 οίκ.…

15 hours ago

Νόμος 5336/2026 Ρύθμιση του τομέα της αλιείας, τροποποίηση του Αλιευτικού Κώδικα

Νόμος 5336/2026 - ΦΕΚ Τεύχος Α 153/28.09.2026 Ρύθμιση του τομέα της αλιείας, τροποποίηση του Αλιευτικού…

15 hours ago

Ξεκινούν και πάλι οι δωρεάν ιατρικές εξετάσεις μαστού, τραχήλου μήτρας, παχέος εντέρου, καρδιάς

Ξεκινούν και πάλι οι δωρεάν ιατρικές εξετάσεις μαστού, τραχήλου μήτρας, παχέος εντέρου, καρδιάς Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»…

16 hours ago

ΟΠΕΚΑ: Λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για παροχή 1.000 ευρώ σε μαθητές

ΟΠΕΚΑ: Λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για παροχή 1.000 ευρώ σε μαθητές Υποβολή αιτήσεων για…

17 hours ago