Εκδρομή στα καταφύγια της Πάρνηθας Μπάφι, Φλαμπούρι και στο δάσος της Μόλας

Η Πάρνηθα (παλαιότερα Πάρνης) είναι βουνό της Αττικής, βόρεια της Αθήνας, με συνολική έκταση 300 περίπου τετραγωνικά χιλιόμετρα και ψηλότερη κορυφή την Καραμπόλα (1.413 m).

Καλύπτεται από πεύκα στα χαμηλότερα και από έλατα στα υψηλότερα σημεία της. Η Πάρνηθα έχει ανακηρυχθεί περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και ένα σημαντικό της τμήμα απαρτίζει τον ομώνυμο Εθνικό Δρυμό, ο οποίος ιδρύθηκε το 1961. Έχει ενταχθεί στο δίκτυο Natura 2000, αποτελεί σημαντική περιοχή για τα πουλιά (SPA) και έχει ανακηρυχθεί τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, ενώ μετά την πυρκαγιά του 2007 καθορίστηκαν περιοχές προστασίας με Προεδρικό Διάταγμα

Μετάβαση

Η Τατοΐου, που ξεκινά από Μεταμόρφωση και φτάνει μέχρι Μενίδι, είναι ο κύριος δρόμος για να προσεγγίσουμε την Πάρνηθα. Φτάνοντας τη βάση του τελεφερίκ του καζίνο έχουμε 3 επιλογές, να συνεχίσουμε με το αυτοκίνητο, να πάρουμε το τελεφερίκ ή να παρκάρουμε και να ακολουθήσουμε κάποιο από τα μονοπάτια που οδηγούν προς τα καταφύγια.

Τα μονοπάτια της Πάρνηθας γενικότερα είναι καλά οριοθετημένα και με σήμανση, οπότε μπορεί να τα ακολουθήσει και κάποιος σχετικά αρχάριος, αρκεί να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος.

Αν συνεχίσετε με το αυτοκίνητο, μετά το ερειπωμένο κτίριο, στρίβετε δεξιά. Περνάτε την Αγία Τριάδα και στην επόμενη διασταύρωση συνεχίζετε αριστερά (δεξιά πάει στο καζίνο).

Λίγο μετά συναντάτε ταμπέλες για Μπάφι. Συνεχίζετε τον δρόμο μετά το Μπάφι και προσεγγίζετε ταμπέλες για Φλαμπούρι, όπου ο δρόμος κάνει παράκαμψη. Αν συνεχίσετε, τερματίζετε στο χώρο αναψυχής Μόλα.

Από την διασταύρωση της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας (έξοδος για Πάρνηθα-Μεταμόρφωση) μέχρι Μόλα ο χρόνος με το αυτοκίνητο είναι περίπου μία ώρα

Εκδρομή στα καταφύγια της Πάρνηθας Μπάφι, Φλαμπούρι και στο δάσος της Μόλας

Καταφύγιο Μπάφι (πληροφορίες από www.mpafi.gr)

Στο όμορφο βουνό της Πάρνηθας, πλούσιο σε χλωρίδα και πανίδα και σε υψόμετρο 1161μ, βρίσκεται το καταφύγιο Μπάφι, στο ψηλότερο σημείο της πόλης και σε απόσταση μόλις μίας ώρας από το κέντρο της Αθήνας. Σ’ έναν ζεστό και φιλόξενο χώρο, με μοναδική θέα, μπορείτε να γευτείτε σπιτική κουζίνα με χωριάτικες πίτες, ζεστά ροφήματα και πολλά άλλα νόστιμα εδέσματα. Σε συνδυασμό με τον καθαρό αέρα και την ηρεμία της φύσης, σας δίνουν την δυνατότητα να αποδράσετε από την πολύβουη πόλη και την ρουτίνα της καθημερινότητας.

Ορειβατικά Καταφύγια

Πρόκειται για το πρώτο καταφύγιο στην Πάρνηθα που συναντά κανείς ερχόμενος από Αθήνα. Ανήκει στον Ελληνικό Ορειβατικό Σύλλογο Αθηνών. Είναι αρκετά οργανωμένο, έχει προσεγμένη κουζίνα, ενώ κόσμος μπορεί να καθήσει για φαγητό τόσο έξω, όσο μέσα αλλά και στον πάνω όροφο. Επιπλέον, έχει και χώρο για διαμονή για όποιον θέλει να απολαύσει το βουνό. Ο φορέας διαχείρισης του καταφυγίου διοργανώνει συχνά δραστηριότητες για παιδιά και μεγάλους. Δίπλα στο καταφύγιο υπάρχει ξέφωτο όπου αρκετός κόσμος κάνει πικ-νικ

Καταφύγιο Φλαμπούρι (πληροφορίες από www.flabouri.gr)

Συνεχίζοντας την διαδρομή μετά το Μπάφι συναντάτε μετά από λίγο πινακίδα για το καταφύγιο Φλαμπούρι σε υψόμετρο 1.158 μέτρα. Πρόκειται για το δεύτερο οργανωμένο καταφύγιο της Πάρνηθας. Από τον κεντρικό δρόμο είναι 5′ με το αυτοκίνητο ή 20′ με τα πόδια. Έχει επίσης εστιατόριο, χώρο για διαμονή και διοργανώνει δραστηριότητες.

Mε θέα μαγευτική, από τη νότια πλευρά θα δείτε την Αθήνα από ψηλά, την Αίγινα, τον Πόρο, την Πελοπόννησο και με καθαρό καιρό ακόμα και την Ύδρα.
Από την ανατολική και βόρεια πλευρά, τη λίμνη του Μαραθώνα, τον Ευβοϊκό κόλπο, την Εύβοια, το ψηλότερο βουνό της τη Δίρφυ και με καθαρό καιρό το Αιγαίο πέλαγος και την καμπυλότητα της γης!

Ένας χώρος τόσο κοντά στην Αθήνα, αλλά και τόσο μακριά από τη ρουτίνα της καθημερινότητας στην πόλη.

Σας δίνει την δυνατότητα να χαλαρώσετε και να αναζωογονηθείτε στη φύση, να απολαύστε τον καφέ σας ή τα σπιτικά μας πιάτα και αν θέλετε να πάρετε μέρος σε μία από τις πολλές δραστηριότητες που διοργανώνονται (πεζοπορικές βόλτες, παιχνίδια δράσης και δεξιοτήτων, παιχνίδια προσανατολισμού κα.).

Ιδανικός χώρος μέσα στη φύση και για τα παιδιά, αφού στους χώρους του καταφυγίου δεν επιτρέπεται το κάπνισμα.

Εκδρομή στα καταφύγια της Πάρνηθας Μπάφι, Φλαμπούρι και στο δάσος της Μόλας

Το καταφύγιο Φλαμπούρι φιλικό προς το περιβάλλον, ηλεκτροδοτείται από το 1985 με φωτοβολταϊκα που φορτίζουν μπαταρίες από την ηλιακή ενέργεια. Θερμαίνεται από ενεργειακό τζάκι που ζεσταίνει τα σώματα καλοριφέρ, ενώ λειτουργεί και σαν αερόθερμο, συμβάλλοντας στη λιγότερη ρύπανση της ατμόσφαιρας.

Διαθέτει οργανωμένη κουζίνα και προσφέρει χωριάτικες πίτες, φρεσκομαγειρεμένα σπιτικά φαγητά, ψητά, σαλάτες, γλυκά, ροφήματα κά.

Μπορείτε να γιορτάσετε και να διοργανώσουμε για εσάς γενέθλια και γιορτές, επετείους, παιδικά πάρτι, εταιρικές εκδηλώσεις, σεμινάρια, σχολικές εκπαιδευτικές και περιβαλλοντικές εκδρομές κά.

Επίσης υπάρχει δυνατότητα διανυκτέρευσης στον επάνω όροφο του καταφυγίου, σε ένα χώρο άνετο και ζεστό με ξύλινο πάτωμα, κάνοντας έναν αναζωογονητικό και ξεκούραστο ύπνο.
Παρέχονται στρώματα, μαξιλάρια και κουβέρτες ενώ είναι απαραίτητο να φέρετε υπνόσακο ή σεντόνια και μαξιλαροθήκη.

Ανοιχτά
Παρασκευή, Σαββάτο και Κυριακή.
Καθημερινές κατόπιν συνεννόησης για ομάδες, σχολεία, εταιρείες κλπ.
Ανοιχτά και τις επίσημες αργίες, εκτός της Καθαράς Δευτέρας και 3ήμερου του Πάσχα.
Παραμένει κλειστό τον Αύγουστο

Ώρες λειτουργίας

Παρασκευή 11:00′ – 22:00′
Σάββατο 08:30′ – 22:30′
Κυριακή 08:30′ – 19:00′

Στο Φλαμπούρι λειτουργεί κουζίνα, με χωριάτικες πίτες, φρεσκομαγειρεμένα σπιτικά πιάτα, ψητά, σαλάτες, αναψυκτικά, ποτά, γλυκά και ροφήματα.

Κόστος διαμονής
Παιδιά 8 €
Ενήλικες 10 €

Χώρος αναψυχής Μόλα

Αν δεν σταματήσετε ούτε στο Φλαμπούρι και συνεχίσετε την διαδρομή, περνάτε από διάφορες άλλες τοποθεσίες και καταλήγετε στη Μόλα.

Η Μόλα βρίσκεται στη βορειοανατολική πλευρά της Πάρνηθας. Έχει ένα εκκλησάκι, τον Άγιο Πέτρο, πολλές πηγές, όμορφα λιβάδια και χώρους αναψυχής με ξύλινα τραπέζια.

Εκεί βλέπει κανείς συχνά κόσμο να κάνει πικ-νικ, παιδιά και μεγάλους να παίζουν, να ξεκουράζονται, να έρχονται σε επαφή με τη φύση.

Εκδρομή στα καταφύγια της Πάρνηθας Μπάφι, Φλαμπούρι και στο δάσος της Μόλας

Αν είστε τυχεροί, θα δείτε να περνάνε και κοπάδια από ελάφια που ευτυχώς επέζησαν από τη μεγάλη πυρκαγιά του 2007.

Πώς θα φτάσετε

Φτάνουμε στο Τελεφερίκ της Πάρνηθας. Συνεχίζουμε να ανεβαίνουμε προς Πάρνηθα, μετά από 11 χιλιόμετρα συναντάμε την Αγία Τριάδα. Εδώ υπάρχουν μια εκκλησία, μια πηγή (στα αριστερά μας) και ένα περίπτερο (στα δεξιά μας, μάλλον κλειστό). Ακολουθούμε τον δρόμο δεξιά. Δυστυχώς εδώ αρχίζουν τα καμένα και με αυτές τις εικόνες συνειδητοποιεί κανείς το μέγεθος της καταστροφής.

Μετά από 600 μέτρα συναντούμε μια διασταύρωση. Δεξιά πηγαίνει για το ξενοδοχείο Mont Parnes. Εμείς πηγαίνουμε αριστερά.

Στα 2,8 χιλιόμετρα από την Αγία Τριάδα συναντούμε μια διασταύρωση με πράσινη πινακίδα προς Mόλα. Πηγαίνουμε δεξιά.

Περίπου 200 μέτρα πιο κάτω ξεκινάει στα δεξιά μας ένας χωματόδρομος, ο οποίος πηγαίνει στο καταφύγιο Μπάφι. Προχωράμε στην άσφαλτο ευθεία.

Στα 3,9 χιλιόμετρα από την Αγία Τριάδα συναντάμε έναν δρόμο στα δεξιά μας ο οποίος πηγαίνει στο καταφύγιο Φλαμπούρι. Εμείς προχωράμε ευθεία.

Στα 4,2 χιλιόμετρα από την Αγία Τριάδα συναντάμε άλλη μια διασταύρωση. Πηγαίνουμε δεξιά. Εκεί υπάρχει μια μπάρα η οποία κλείνει μετά τη δύση του ηλίου.

Συνεχίζουμε για 2 χιλιόμετρα περίπου ακόμα και συναντάμε αριστερά μας μια πηγή και δεξιά μας το εκκλησάκι του Αγίου Πέτρου.

Αμέσως μετά (περίπου στα 50 μέτρα), συναντάμε στα δεξιά μας έναν χωματόδρομο κατηφορικό με μπάρα η οποία το πιθανότερο είναι να είναι κλειστή.

Εκεί όπου βρούμε αφήνουμε τα αυτοκίνητα. Μόλις περάσουμε τη μπάρα με ποδήλατο ή με τα πόδια (πρόκειται για πολύ μικρή διαδρομή), κατηφορίζουμε για 200 περίπου μέτρα και βρισκόμαστε σε μια διχάλα (φωτογραφία) όπου και βρίσκονται οι οργανωμένοι χώροι αναψυχής.

Θα ακολουθήσουμε τον αριστερό δρόμο, (υπάρχει πινακίδα που γράφει προς -Λοιμικό 6- ) θα περάσουμε μια μπάρα και λίγο πιο κάτω συναντούμε ένα μεγάλο ξέφωτο που είναι πιο απομονωμένο από τα υπόλοιπα.

Στην περιοχή ανάλογα με την εταιρία κινητής τηλεφωνίας δεν έχει πολύ καλό σήμα η δεν έχει καθόλου. Γενικά να υπολογίζετε ότι αφού παρκάρετε στο εκκλησάκι του Αγίου Πέτρου είστε πάρα πολύ κοντά (περίπου 5 λεπτά περπάτημα). Η πηγή που υπήρχε στο ξέφωτο δεν έχει πια νερό. Πόσιμο νερό υπάρχει μετά από περίπου 7 λεπτά ποδαρόδρομο από το ξέφωτο.

Πάρετε μαζί σας άδειες σακούλες για τα σκουπίδια σας και πετάξετε τα όταν φτάσετε πίσω στην πόλη γιατί παρόλο που υπάρχουν κάδοι η αποκομιδή σκουπιδιών στο σημείο είναι πολύ αραιή, με αποτέλεσμα οι κάδοι να είναι συνεχώς γεμάτοι.